Pasek klinowy – konserwacja i budowa

Pasek klinowy znajduje się na obszarze koła pasowego, w którym znajduje się specjalny rowek. Ważny jest rozmiar tych części, muszą być tak dopasowane, aby w trakcie pracy pasek nie spadał z koła. Pasek klinowy w swoim przekroju jest kształtu trapezu. Przybliżmy razem z http://kola-pasowe.com.pl/ konstrukcję paska klinowego.

Pasek klinowy – budowa i charakterystyka

Pasek klinowy w swojej budowie ma trzy warstwy: warstwę nośną, podatną i osnową. Pierwsza jest zbudowana z linek wytworzonych z poliestru, aramindu, stali, bądź kevlaru. Druga jest efektem mieszanki gumy i kauczuku. Ostatnia jest zrobiona z tworzywa odpornego na oleje i działanie różnych czynników zewnętrznych, które mogą spowodować wzrost siły tarcia. Dla bezpieczeństwa dodano taśmę z tkaniny, która musi przejść wulkanizację.

Umiejscowienie paska

Poprzez eksploatację w warunkach normalnych pasek w sposób naturalny się zużywa. W przypadku różnych ewentualności dochodzi do zerwania paska, lub pogorszenia jego pracy. Jeśli pasek nie jest odpowiednio napięty dochodzi do przeciążenia koła pasowego, co może skutkować zerwaniem owego paska lub usterką łożysk w układach pomocniczych.

Połączenie paska klinowego z kołem pasowym

Praca koła pasowego z paskiem klinowym ma kilka zalet, jeśli spełnione są wszystkie wytyczne prawidłowego funkcjonowania tego systemu. Pierwszą jest wytrzymałość i niezawodność działania konstrukcji. Pasek klinowy może znieść pracę nawet przy bardzo dużym obciążeniu. Dobrze zamontowane paski raptownie nie doznają usterek. Z tego tytułu warto kontrolować i regulować siłę napięcia na kole pasowym. Nie można również zapominać o tym, aby kupować pasy produkowane tylko w zaufanym źródle.

Pasek klinowy – konserwacja i budowa
5 (100%) 1 vote

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *